最終更新日:2023/3/10
インクルードするライブラリですが、Ethernet3を使用します。このライブラリは安定していると思います。
TM1637用のポートは確保します。
/* DHCP Chat Server A simple server that distributes any incoming messages to all connected clients. To use telnet to your device's IP address and type. You can see the client's input in the serial monitor as well. Using an Arduino Wiznet Ethernet shield. THis version attempts to get an IP address using DHCP Circuit: * Ethernet shield attached to pins 10, 11, 12, 13 created 21 May 2011 modified 9 Apr 2012 by Tom Igoe Based on ChatServer example by David A. Mellis */ #include <SPI.h> #include <Ethernet3.h> // Enter a MAC address and IP address for your controller below. // The IP address will be dependent on your local network. // gateway and subnet are optional: byte mac[] = { 0x00, 0xAA, 0xBB, 0xCC, 0xDE, 0x02 }; IPAddress ip(192, 168, 1, 177); IPAddress gateway(192, 168, 1, 1); IPAddress subnet(255, 255, 0, 0); // telnet defaults to port 23 EthernetServer server(23); boolean gotAMessage = false; // whether or not you got a message from the client yet void setup() { // Open serial communications and wait for port to open: Serial.begin(9600); // this check is only needed on the Leonardo: while (!Serial) { ; // wait for serial port to connect. Needed for Leonardo only } // start the Ethernet connection: Serial.println("Trying to get an IP address using DHCP"); if (Ethernet.begin(mac) == 0) { Serial.println("Failed to configure Ethernet using DHCP"); // initialize the ethernet device not using DHCP: Ethernet.begin(mac, ip, subnet, gateway); } // print your local IP address: Serial.print("My IP address: "); ip = Ethernet.localIP(); for (byte thisByte = 0; thisByte < 4; thisByte++) { // print the value of each byte of the IP address: Serial.print(ip[thisByte], DEC); Serial.print("."); } Serial.println(); // start listening for clients server.begin(); } void loop() { // wait for a new client: EthernetClient client = server.available(); // when the client sends the first byte, say hello: if (client) { if (!gotAMessage) { Serial.println("We have a new client"); client.println("Hello, client!"); gotAMessage = true; } // read the bytes incoming from the client: char thisChar = client.read(); // echo the bytes back to the client: server.write(thisChar); // echo the bytes to the server as well: Serial.print(thisChar); } } |
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/* * 2023/03/14 T.Wanibe * DHCP Chat Server * 着信メッセージを接続されているすべてのクライアントに配信する単純なサーバー。 * デバイスの IP アドレスとタイプに telnet を使用するには。 * シリアル モニターでもクライアントの入力を確認できます。 * W5500-EVB-PICOを使用します。 * このバージョンは、DHCP を使用して IP アドレスを取得しようとします * 最大1044480バイトのフラッシュメモリのうち、スケッチが62484バイト(5%)を使っています。 * 最大262144バイトのRAMのうち、グローバル変数が7996バイト(3%)を使っていて、ローカル変数で254148バイト使うことができます。 */ #include <SPI.h> #include <Ethernet3.h> #define SPI_SCK 18 #define SPI_RX 16 #define SPI_TX 19 #define SPI_CS 17 #define NICReset 20 #define HTTPport 80 #define TELNETport 23 #define SerialRate 115200 // コントローラの MAC アドレスと IP アドレスを以下に入力します。 // IP アドレスは、ローカル ネットワークによって異なります。 // ゲートウェイとサブネットはオプションです。 byte mac[] = {0x00,0x08,0xDC,0x54,0x4D,0xE0}; //WIZNET byte ip[] = {192, 168, 0, 210}; byte dns_server[] = {192, 168, 0, 1}; byte gateway[] = {0, 0, 0, 0}; byte subnet[] = {255, 255, 255, 0}; boolean gotAMessage = false; // クライアントからのメッセージをまだ受け取っているかどうか // telnet のデフォルトはポート 23 です EthernetServer server(TELNETport); //---------------- void setup() { // シリアル通信を開きます。 Serial.begin(SerialRate); while (!Serial) { ; // シリアルポートが接続されるのを待ちます。 } // イーサネット接続を開始します。 pinMode(SPI_CS,OUTPUT); pinMode(NICReset,OUTPUT); // イーサネット接続とサーバーを開始します。 SPI.setSCK(SPI_SCK); SPI.setRX(SPI_RX); SPI.setTX(SPI_TX); SPI.setCS(SPI_CS); SPI.begin(); // Ethernet.init(pin)を使用してCSピンを設定できます Ethernet.setCsPin(SPI_CS); Ethernet.setRstPin(NICReset); digitalWrite(NICReset,LOW); delay(10); digitalWrite(NICReset,HIGH); Ethernet.init(SPI_CS); Serial.println("Trying to get an IP address using DHCP"); if (Ethernet.begin(mac) == 0) { Serial.println("Failed to configure Ethernet using DHCP"); // DHCP を使用せずにイーサネット デバイスを初期化します。 Ethernet.begin(mac, ip, subnet, gateway); } // ローカル IP アドレスを印刷します。 Serial.print("My IP address: "); Serial.println(Ethernet.localIP()); Serial.println(); // クライアントのリスニングを開始する server.begin(); } //---------------- void loop() { // 新しいクライアントを待ちます: EthernetClient client = server.available(); // クライアントが最初のバイトを送信したら、こんにちはと言ってください: if (client) { if (!gotAMessage) { Serial.println("We have a new client"); client.println("Hello, client!"); gotAMessage = true; } // クライアントから受信したバイトを読み取ります。 char thisChar = client.read(); // バイトをクライアントにエコー バックします。 server.write(thisChar); // バイトをサーバーにもエコーします。 Serial.print(thisChar); } } |
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